Krovinio tvirtinimas 1

krovinio risimas

Krovinio rišimas, atskiros diskusijos reikalaujanti tema. Apie tai yra tik šiek tiek teorijos o tos, kuri gimusi iš praktikos visada trūksta. Galima būtų manyti – ką gi čia diskutuoti, pakrovei, pririšai ir važiuoji. Genialu, kas paprasta, bet tai ne visada taikoma praktikoje (dėl tingėjimo, aplaidumo, nesugebėjimo ir nenoro). Tinkamai nepririšti kroviniai primena apie save skaudžiais nutikimais. Kadangi apie tai dar nerašėme, per daug neišsiplėsime (nors vertėtų) ir paliksime tai ateities straipsniams, nes tikimės kolegų komentarų ir patarimų šia tema. Vieni iš pačių pirmų dalykų, kuriuos reikia įvertinti, prieš rišant krovinį yra – 1) krovinio svoris, 2) krovinio aukštis, 3) svorio pasiskirstymas per aukštį 4) krovinio vientisumas ir visų šių kriterijų apibendrinimo išvada. Nesiplėsime į oficialius krovinių tvirtinimo reikalavimus, juos rasite ir be mūsų.

Turėdami krovinio parametrus (pasitelkę sveiką ir nuovokią logiką) įvertinkime, kaip krovinys judės staigaus akceleravimo, stabdymo ir posūkio atveju.

Įvertinkite savo transportą, didelis vilkikas ar mikroautobusas. Krovinių skyrius kietašonis ar tentinis. Tvirtinti reikia abiejuose, tik reikia nepamiršti, kad vežant sunkią paletę ji labiau klausys vilkiko o važiuojant lengvu transportu šis labiau klausys paletės 😉

Negailėkite sugaišti vieną, kitą minutę ilgiau tvirtindami krovinį, jas atsiimsite drąsiau važiuodami, nes jūsų smegenims nereikės perdėtai signalizuoti jūsų vairui ties posūkiais.

Visi žinome, kad kokybiškas ir tam reikalui pagamintas tvirtinimo diržas yra tinkamiausia priemonė kroviniui tvirtinti, tačiau reikia nepamiršti ir pagalbinių priemonių. Ruloninė (lipni) pakavimo plėvelė, PET pakavimo juosta su įtempėju, įvairūs mediniai tašai, gumos gabalai, elementarios virvutės, užtempėjai, minkšta (atkaitinta) viela, kabliai, karabinai ir t.t. Žinoma nepasiimsite su savimi viso tvirtinimo arsenalo bet apsirūpinti būtiniausiomis priemonėmis reikia. Kokios jos, suprasite iš savo reisų ir krovinių specifikos. Galimai, pas jus bus itin specifiniai kroviniai, dėl kurių tvirtinimo reikės gerai pasukti galvą.

Pratęsimas 2 dalyje.

Jei manote, kad krovinių tvirtinimas (gimęs iš praktikos) yra tema kuri verta pratęsimo, rašykite komentarus ir el. paštu judraksa(ETA)gmail.com pasiūlymus ir pageidavimus. Su mielu noru tai tęsime toliau.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *